Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










donderdag 11 augustus 2011

Paperpiecing is leuk!




Altijd heb ik geroepen dat ik paperpiecen maar niks vind. Alles staat vast en je hebt geen eigen inbreng. Maar langzamerhand begin ik toch de voordelen ervan in te zien. Bij de gratis BOM Color Crystals van Ula Lenz bijvoorbeeld, zo krijg je alle blokken keurig netjes voorelkaar! Hiernaast staat het blok van augustus en de twee ervoor zijn van januari en februari. De twee eerdergemaakte blokken vond ik niet goed bij de rest passen, dus moesten ze over.  Nu is het al een aardig setje bijelkaar. Misschien moet die ene linksboven ook maar even vernieuwd. ;)




En zo komen de blokken straks aanelkaar! ;)

Maar wat zag ik in een quilttijdschrift dat ik van mijn dochter kreeg? Een superkristal, de Oktoboskop, ook ontworpen door Ula Lenz. Dus eigenlijk wil ik die dus ook! Die komt op mijn Wimmetjes lijst! Prachtig vind ik dit!

En weer kreeg ik een cadeau in deze UWYH-periode: Een super paperpiece-patroon, de Pythagoras Lute. Prachtig die gedraaide sterrenbanen! Ik zag deze quilt voor het eerst in Quiltpalace en viel er toen al voor. :) Henrieke, heel erg bedankt! Een dikke zoen en ik ben er superblij mee! :)
En laat ik nu gisteren weer een cadeautje krijgen! De Wintertide Crystals van hele lieve Thea! Ik vind ze prachtig, stuk voor stuk! Dankjewel meid, jij ook een dikke zoen! Ik kan haast niet wachten om te beginnen! Dus nu ga ik weer aan de slag, het is toch herfst buiten! Lekker werkweer! :)



8 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er strak uit Gini! Blijven het halve blokken, of hoe moet ik mij dat voorstellen?
Die Superkristal is zeker apart, als ook die kleinere. Geeft meteen weer een beetje winters gevoel.
Succes.

ria vogelzang zei

Prachtig, je crystallen! Wat een mooie contrasten!
En gefeliciteerd met al die lieve cadootjes!!
Groetjes, Ria.

Christine zei

Prachtig zeg.
Ik snap er geen snars van hoe paperpiercing werkt, maar ik geloof je meteen als je zegt dat het heel leuk is.
Je kristallen.............. om te zoenen zo mooi.
Knuffels Chrissie

Anoniem zei

Heeft jouw werkdag 24 uur, Gini?

Meid, wat maak jij een mooie dingen en wat veel !!!!

TuinkabouterMarjan

marion zei

wow wat ziet dat er mooi uit.......mag ik je linken op mijn blog/

Gingini zei

Hee Marion, ik zou vereerd zijn! Door jouw blog ben ik begonnen met UWYH! Dankjewel! :)

Annie Scholing zei

Leuk al die kristal die van Ula Lenz die maakt ik ook. Maar die anderen die ken ik niet maar die zien er ook mooi uit.

Gingini zei

Hoi Annie, wat leuk om je hier te zien. Jouw paarse quilt mag er zijn hoor! Hartstikke leuk! Jammer, dat ik maar niet kan reageren op je logje, ik wordt er steeds uitgegooid.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.