Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 20 augustus 2011

Vakantiewerkje

Een klein werkje, niet te heet voor op schoot en dan lekker met de hand werken. Dat was het plan. Maar ondanks deze herfstachtige zomervakantie, heb ik hier toch lekker aan kunnen werken. Onder de lamp in mijn stoel. ;)


Dit hondje is van een ontwerp uit een boek van Yoko Saito, maar dan wat aangepast bij de poten, de staart en natuurlijk moest er een bruine vlek op de rug komen. Nu lijkt hij op onze Axel! Het groen is nog een restje K.Fassett stof dat ik zuinig bewaard had.

Met al dat groen aanelkaar had ik nog niet genoeg, dus nog een bijpassende kleur batik erbij. Helemaal UWYH! Met het rolmes wat lijnen gesneden voor de bomen die ik erbij wilde hebben.
Daarna met de naaimachine even wat bruin tussen de naden genaaid. Lijkt meteen al heel wat. :)
En dan lekker quilten. Zonder ring quilten bij kleine werkjes vind ik toch wel heel erg ontspannend. Deze vingerhoed gebruik ik niet vaak. Het roze gedeelte is heel erg stroef aan de andere vingers waardoor je niet lekker vlug door kunt werken. Maar hij heeft wel een heel mooi kleurtje! :)
Nog een closeup  van het begin. Gewoon lekker langs de randjes werken en dan opvullen.

Na het quilten is het geheel behoorlijk gekrompen en komt het hondje helemaal bol te staan wat een leuk effect geeft.

Na het bijsnijden heb ik er een biesbandje omheen gespeld, niet genaaid. Het spelden gaat wat makkelijker als er een lat ondergeschoven is. Zo speld je de achterkant van de tas niet mee. ;) 
Netjes alles in één keer in de naad vastnaaien en vooral niet vergeten om er een lusje aan te maken. ;)
Een passend knoopje uitzoeken.
En dan hoeft dit mooie cadeautje van het Quiltersgilde  alleen nog maar gevouwen te worden.
Zo ziet het dan aan de andere kant uit.
Met als resultaat een klein pakketje voor in de tas.

Met een hondje op de voorkant. Met dank aan Rini, waardoor ik op het idee kwam. :)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Applaus Gini, wat een leuk project.
Axel een extra koekje gekregen?

Gingini zei

Een goed idee! ;)

Christine zei

Wowwwwwwwwwwwww, dat is een verrassing zeg./
Ik zit met mijn mond open te kijken en snapte heel het tassen verhaal eerst niet.
Wat een uitkomst, maar beter nog wat een prachtig en origineel cadeau!!!
Petje af Gini, SUPER!!!
Knuffels Chrissie

Corina zei

Oh nu zie ik het pas echt goed, slim zo! En erg leuk gemaakt!

Brenda zei

Een goed idee! A good idea, and so much fun.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.