Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 19 juni 2012

Leuk werk, draadjes afhechten!


Lekker rustig een hele bult draadjes wegsteken en afknippen, ik zie er echt niet meer tegenop. Zoals met alle arbeid, helpt goed gereedschap. Als eerste heb ik hiervoor mijn speciale naalden. Het oog is gemaakt van een plastic draad en buigzaam. De dikste draden kunnen met gemak door het oog.
Ook een draadknipper is geen overbodige luxe als je heel veel draadjes moet knippen. Heel handig want je hoeft niet je vingers ergens in te steken en na het knippen er weer uit te halen. Je pakt het beet, knipt en legt het zo weer neer in één beweging. Scheelt weer tijd en energie. Ik was zo gelukkig om er een te winnen in de IJsselhallen.
Ook hele kleine draadjes kun je goed afhechten met deze naalden. Eerst de naald in het breiwerk steken en dan de draad door het oogje halen, zo gepiept.


Hier is goed te zien hoe ik na het doorhalen van de naald, de naald in mijn hand hou. Dan pak ik de knipper op met rechts en knip het draadje weg. De knipper leg ik weer rechts van mij neer, ik ben namelijk rechts. Met links pak ik het draadje en leg het op de bult aan de linkerkant.
Daar is over nagedacht hoor. Voor mij werkt dit zoveel vlugger en toch rustiger en heb ik er ook totaal geen moeite mee om die ontelbare draadjes af te hechten. Het gaat allemaal veel vlotter en ik doe het nu echt met plezier! Hierdoor durf ik dus ook projecten aan zoals de Black Spotted Blanket, waar ik hier mee bezig ben en bijvoorbeeld de African Flower deken die ik vorig jaar gemaakt heb. Dus laat je door al die kleine draadjes niet weerhouden om zo'n project te gaan doen, het is de moeite waard èn leuk! :)

15 opmerkingen:

Joke zei

Je hebt helemaal gelijk, goed gereedschap is het halve werk :)Ik heb dezelfde draaddoorhalertjes, vorig zomer ergens in Duitsland gekocht.Je deken wordt prachtig :)

loesje zei

Zo'n handige naald heb ik nog nooit gezien. Knippertje lijkt me ook wel wat. Ik probeer regelmatig tussendoor wat draadjes af te hechten en gebruik dan een haaknaald. Schiet ook lekker op.

vrouw Hommel zei

De draadjes hebben wel een hele mooie kleur, handig zo''n knippertje.
groetjes

baukje zei

Ik heb zo'n schaartje al zo vaak gezien op sites maar steeds gedacht: wat moet je daar nou mee. En zo'n naald is ook het einde!!!! Waar heb je die naald gekocht????

Wieke van Keulen zei

Zo'n schaartje heb ik ook en is favoriet, maar die naald; die lijkt me te gek. Veel handiger dan degene die ik nu gebruik. Ben wel benieuwd naar de voorkant van je deken en ik ga ook je linkjes nog even bekijken. Heerlijk genieten wordt het. Groet, Wieke

Wieke van Keulen zei

Prachtig, beide projecten; ik blader nog even door. Dank voor het delen...

Corina zei

Inderdaad ja, goed gereedschap en een goede methode is het halve werk!

Christine zei

Zo een naald is super!!!
ik heb hem nog nooit gezien, maar ik schaf er een aan hoor.
Wat een vondst!
Mooie tutorial, en die knipper, die heb ik dan weer wel hahaha.
Je deken wordt prachtig Gini.
Knuf Chrissie

Gingini zei

Die naaldjes zitten met z'n drieën op een kaartje en zijn van het merk Lana Grossa. Ik heb ze hier vlakbij in de quiltwinkel gekocht en was meteen enthousiast. Heb die oude maasnaalden nooit meer gebruikt. :)

Pauline zei

Wat een prachtige naald, die heb ik nog nooit eerder gezien, maar ik zie meteen het voordeel! Wat een uitvinding. Veel plezier met draadjes afhechten, dat is echt zo'n werkje dat je werk mooier maakt, lekker verstand op nul en wegwerken met die draadjes.

christina zei

Het geeft altijd zo'n voldaan gevoel al die draadjes afhechten.

Anoniem zei

Knipknip, heerlijk als het in ras tempo gaat.

Wilma Kuin zei

Ik heb nog wel wat blokken voor je die onder hamden moeten worden genomen,.. ben maar aan de haak maar afhechten ho maar,..
;o)

Unknown zei

Ik volg je blog al een tijdje maar reageer niet zo vaak...Bij deze geef ik je mijn sunshine-award door. Meer info vind je op mijn blog!

Groetjes,
Ellen

Gingini zei

Hee Ellen, dankjewel voor die mooie award! Ik ben er blij mee! :)

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.