Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 18 augustus 2012

De vakantie is weer voorbij

Wat hebben we mooi weer gehad tijdens onze vakantie in Nederland! Na drie vakanties met regen hebben we nu toch geluk gehad. Tussen het klussen aan huis en tuin door, zijn we lekker dagjes uit geweest.

Het is heel fijn om lekker te breien tijdens het reizen. In de auto, maar ook in de trein. Je krijgt er wel bekijks door en soms ook wat gezellige praat. Zelfs in de Sprinter naar Amsterdam vond ik nog een plekje waar ik kon zitten breien! Lekker zo'n vakantie. :)



Ook hadden we weer de Staphorstdagen. Vooral de derde Staphorstdag was weer leuk. Mooi weer, dus veel mensen en veel te doen.
Op de rommelmarkt was ik al vroeg. 's Middags kon je er over de koppen lopen!







Soms kom je er echt hele leuke dingen tegen! Ja, ik heb een klos gekocht. :)











Ook heb ik wol gekocht. Vers gesponnen. ;)

Er waren veel oude ambachten te bewonderen. Het is wel duidelijk waar mijn voorkeuren liggen. ;)













Bij de museumboerderij was weer van alles te koop. Ik ben dol op de fietsnetjes, de lapjes en die karbiezen! Maar nee, weer niks gekocht. Ik ben helemaal in de ban van mijn ufo's en het Winkelen in eigen kast is zeer verslavend gebleken.

Met die enorme hitte na de vakantie doe ik even weinig als in de vakantie lijkt het wel. Maar ik ben weer begonnen met lijnen en dat gaat gelukkig heel goed. :)
Na drie weken m'n laptop dichtgehouden te hebben (dàt was pas moeilijk!), heb ik nu stapels mail die ik nog aan het doorworstelen ben. Dat doe ik stapje voor stapje. Want met die hitte doe ik eigenlijk bijna niks. Alleen proberen te overleven op een zo koel mogelijk plekje. IJswater is nu mijn grootste lekkernij. Ondertussen lees ik een paar boeken van Robin Hobb, zo verslavend!! Voor je het weet is zo'n hete dag weer voorbij!

Als het wat minder heet wordt, kan ik weer in mijn werkkamer aan de slag.  Ik heb namelijk de uforitis! Ik bedoel daarmee dat ik op allerlei manieren proberen mijn ufo's zoveel mogelijk te verminderen zonder lapjes te kopen. Volgende keer meer daarover. Nu wil ik verder lezen, want ik ben heel benieuwd hoe het met het levende schip verder gaat. :)



10 opmerkingen:

baukje zei

Oh wat ziet dat er leuk uit in Staphorst. Ikw eet HEEL ZEKER dat ik wel lapjes gekocht zou hebben. Die blauwe en die rode lachen me op de foto al zo toe, laat staan in het echt.....

Gingini zei

Ja ze zijn echt prachtig! Gelukkig heb ik al wat in voorraad. ;)

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuke markt in Staphorst! En die serie van de levende schepen vind ik echt de mooiste serie van Robin Hobb, heerlijk om de hitte mee weg te lezen.

Joke zei

Wat een gezellig vakantieverslag heb je weer geschreven. Een dagje Groningen, altijd de moeite waard ;)

Unknown zei

Er gaat niets boven Groningen toch Joke,hihi.
Gezellig dat je er weer bent Gini!!
Mooie foto's,leuk verslag.
Monique

Anoniem zei

Heerlijke dagen had je.
Ik ben benieuwd naar je fiets mandjes tas.

Pauline zei

Welkom thuis,fijn dat we met je mee mochten op vakantie.
Bedankt voor de foto's van alle uitstapjes en dat boek, die serie lees je achter elkaar, wat een verhaal, zo meeslepend, heerlijk!

christina zei

het is wel duidelijk dat je hebt genoten. Heerlijk toch, want daar moet je weer een jaar op teren.

Die laptop herken ik wel. Want ik heb inmiddels alle mail weggewerkt, bijna alle blogs gelezen en moet nu zelf nog een blog schrijven.

Martine zei

Ik heb net mijn proeflapje entrelac breien af.
Heel leuk om te doen en dank voor de duidelijke uitleg.

Sieneke zei

Wat een gezellig vakantie-verslag.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.