Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 19 oktober 2012

Streekgerechtendag Staphorst


In de museumboerderij Staphorst, was het weer Streekgerechtendag. Zoals meer mensen uit Staphorst zelf, kwam ook ik een lekker bakkie soep ophalen. :)


 Deze keer bleef ik hier wat langer praten. Want die klederdrachtknopen, daar ben ik verzot op. Heb deze keer twee paarse gekocht. :)

 Het is haast jammer dat ik niet meer met die lange pennen brei. Met zulke leuke dopjes erop, maak je toch wel indruk!

 Wat van die lekkere kniepertjes geproefd, die zo heerlijk roken en waarvan de ijzers tegenwoordig zo'n leuk geluid maken.

 Een poosje bij versgemaakt Staphorster stipwerk staan kijken.
Ja, de bloemenmandjes zijn op de kop.
 Met eindelijk de tafel met soep, waar ook de echte erwtensoep met varkenspoot en staart te koop was. Mijn man is er stapeldol op. Voor een prikkie heb ik hem weer gelukkig gemaakt. :)


Natuurlijk heb ik nog weer even bij het museumgedeelte gekeken. Zo klein alles! Maar volgepropt met inspiratie!



Maar met hete erwtensoep in de hand, blijf je niet lang rondkijken. In ieder geval kon ik mijn hart weer ophalen.



6 opmerkingen:

Pauline zei

Oh, dankjewel voor deze mooie Staphorst promotie! Wat een mooie foto's, wat een prachtige werkstukken worden daar gemaakt, ik kan me voorstellen dat voor jou dit moois net zo lekker is als het soepje is voor je man: Puur Genieten!

baukje zei

Oh wat een leuke post en wat heb ik daar een goede herinneringen aan. IK ben een paar jaar geleden op bezoek geweest bij Rolinda Lindeboom. IK had haar leren kennen via internet. Zij heeft me meegnomen naar haar tante die die knopen maakt en naar haar moeder die nog de enige is die die kanten mutsen repareert. Ik heb er een leuke post op mijn blog aan besteed. En natuurlijk ben ik in de middag de winkels langs gegaan, op een geleende fiets van Rolinda en ik heb prachtige oude en nieuwe stofjes gekocht. Deze week nog heb ik ze gebruikt.
Ik zou zo weer terug willen maar ja het is zo ver......

Christine zei

Hey Gini,
Wat een nostalgie voor jou.
Heerlijk dat je dit met ons deelt.
Ik kan de snert zowat ruiken hier, zo smakelijk heb je het verteld.
Maar wat zijn die dingen in die bak op de onderste foto eigenlijk????
Knuf Chrissie

Gingini zei

Heb je niet op de foto geklikt? Dan zijn de bordjes erbij leesbaar. :) Dotjes voor op je breipennen en vingerhoedjes. Met of zonder Staphorster stipwerk. :)

Gingini zei

LOL Jij snapt hem helemaal! Dit is inderdaad genieten voor mij. :)

Gingini zei

Er was ook een mevrouw die kanten mutsen maakte, dus waarschijnlijk had jij ze beiden gekend. :) Ja en de Staphorster lapjes, die zijn inderdaad om te zoenen. Wat is de wereld toch klein, hè Baukje!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.