Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 26 januari 2013

Voor de ijzel weer thuis!


Ben lekker een weekje weggeweest. Een hele week bovenop een berg met een prachtig uitzicht, leuke omgeving en leuke haarspeldbochtjes die nog net niet te eng zijn. Daarbij geen huishouden, niet hoeven koken de hele week en lekker gehandwerkt. Ik kan er weer tegen hoor! :)

Het leuke van autoreizen en niet zelf achter het stuur hoeven te zitten, is dat je lekker kunt handwerken. Nou ja, in de bergen werd dat wat minder met al die bochten, maar dan is er tenminste ook weer wat te zien. ;)












Dit colletje dat dubbel gedragen kan worden, heb ik op de heenweg gemaakt. Het is gemaakt van de wol die ik in Winschoten heb gekocht. Het motiefje vond ik hier. Een prachtige site met veel patroontjes. Ik gebruikte crochet pattern 2012. Van die site wil ik nog wel meer patroontjes gebruiken. :)



Natuurlijk heb ik ook andere dingen meegenomen om te doen, een mens wil zich immers niet vervelen! Dus de Black Spotted Blanket meegenomen om aan de rand te werken. Niet gelukt. Ik kon er geen zin aan krijgen. Ik was helemaal in de quiltmodus! Dan kan ik het breien wel schudden, anders maak ik veel te veel fouten!
Dus heerlijk rustig gequilt, met uitzicht op sneeuw en bergen en 's avonds bij mijn dalichtlampje, wat wil een mens nog meer! Hoe ver ik ben gekomen? Dat laat ik wel zien op de ufo-updatedag! In ieder geval is het nog niet klaar hoor.
De rand van de Black Spotted Blanket komt heus nog wel hoor. Maar daar heb ik nu nog geen haast mee. Dit jaar is nog maar net begonnen!












Voor de terugweg had ik de Crescent Moon Shawl (een gratis patroon op Ravelry) meegenomen. Maar omdat ik besefte dat ik met één knot garen nooit die hele shawl kon maken, heb ik er een eigen versie van gemaakt. Een colletje met steken en randen volgens het patroon. Hij kan mooi dubbelgevouwen gedragen worden met de brede rand onderaan of juist met de brede rand omgeslagen. Zo heb ik het Colinette garen dat ik op de Handwerkbeurs in de IJsselhallen had gekocht mooi helemaal op gemaakt.


Ja, die Handwerkbeurs komt er alweer aan! Nog drie weekjes maar en dan hebben we ons volgende uitje weer! :D

4 opmerkingen:

Corina zei

Mooie foto zeg, die eerste. Mooie col heb je er van gemaakt.

Gingini zei

Dankjewel Corina! Zo zie je maar, zelfs een parkeerplaats kan een mooi uitzicht hebben! :)

Pauline zei

Wat weer een heerlijke vakantiefoto, wat een schitterend rijtje bomen, je hebt er oog voor!
Mooie werkstukken heb je gemaakt en ik kijk nu al uit naar de 10e en de verrassing die je daar in een rolletje hebt liggen!

Hobbyrita zei

Jij bent duidelijk weer opgeladen! Heerlijk zo'n vakantie en dan toch nog veel kunnen handwerken... Hele mooie col is dat geworden en ook die andere sjaal heb je heel goed opgelost met je eigen aangepast patroon :)
Groetjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.