Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 7 september 2013

30e Tentoonstelling van patchwork en quilts Alkmaar



In de Grote kerk in Alkmaar is de 30e tentoonstelling van patchwork en quilts door het Quiltersgilde. Deze duurt nog tot en met 11 september en is absoluut een aanrader. Prachtig, die magnifieke quilt van Ted Storm, ElaTED. Hiervoor was ik speciaal gekomen en het was de rit dubbel en dwars waard. Wat een vakmanschap, wat een beauty, een plezier om naar te kijken! Zoals Ted ook op haar blog schrijft, is deze quilt voor het eerst en voor het laatst in Nederland te zien. Op Zondag kun je de lezing 'ElaTED, van start tot finish, 2007 - 2012' meemaken. Als je de kans krijgt, doen!



Verder maar één closeupje, want dat zegt al meer dan honderd woorden! Vooral gaan kijken!



 Naast de quilt van Ted Storm was ook deze quilt Hot Africa, van Janneke de Vries een Houston winnaar, net als de quilt Dreamtime van Tonny Hering. Echte topstukken hingen daar bij elkaar, mooi!
Maar natuurlijk was er nog veel meer te zien. Allerlei quilts, quiltjes, artquilts, miniquilts, volop inspiratie alweer.
 Uit de vele leuke quilts die ik verder gezien heb, laat ik alleen wat stukjes zien, want de quilts moet je echt met eigen ogen zien!
Schaduw van Ans Schipper-Vermeiren met prachtig kleurgebruik, De Oneindige Knoop van Anneke Schoone, waarbij een witgehandschoende mevrouw liet zien hoe de quilt in elkaar zat. :)

 De Tropical Treasure van Rommy van Houten, met prachtig borduurwerk en de Jugendstil Album Quilt van Yvonne van Duivenboden met de prachtigste motieven in perfect quiltwerk. Geweldig! Maar ook de andere quilts waren zeker de moeite waard. Zo zag ik mienieme hexagonnetjes, een Japanse Farmers Wife, huisjes en baby Janes, het was allemaal even leuk om te zien. Zeker in de prachtige Grote kerk midden in het supergezellige Alkmaar. Een geslaagd dagje uit!

Oja, ik ben ook nog gevallen voor wat paarse lapjes, maar die had ik echt nodig! ;)


2 opmerkingen:

Joke zei

Fijn dat je al dit moois hebt kunnen bekijken.Bedankt voor je prachtige foto's, zo kan ik lekker meegenieten. Helaas, soms zitten er gewoon te weinig dagen in een weekend, dus ik zal naar Duitsland moeten ;)

baukje zei

Prachtige quilts hangen er. dank voor derondleiding.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.