Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 15 juni 2014

Quiltfestival Noord Groningen 2014 deel 1


Vrijdag de dertiende gingen we met ons vriendinnenclubje voor de derde keer naar het Quiltfestival in Noord Groningen. Wat was het weer een feestje!


Dit keer begonnen we in Warffum bij het openluchtmuseum Het Hoogeland. Mooi om te zien en om het verhaal van de Mennonieten quilts te horen. 










Ook in Warffum was de Roakeldaishal, waar een heleboel kramen stonden. Garens, lapjes, vilt en er was prima koffie te krijgen. Leuk om daar weer veel bekenden tegen te komen. :)
Zoals bijvoorbeeld Bart & Francis, die je meteen bij binnenkomst al zag. Mijn oogst is precies het goede paars dat ik zocht en wel in zijde met mohair. Zo mooi! Dat wordt een superdeluxe laceshawl voor mezelf. :) Ik kreeg het mee in een bananenzakje. (Zie allereerste foto)


Omdat ik eigenlijk al heel veel voorraad heb en me voorgenomen had om geen lapjes te kopen, ben ik toch bijna overstag gegaan. 
Dit zijn handgeweven boerenlinnens. Het pakket kost 138,- . Misschien, over een jaartje of twee? Het is te koop bij de Werkstatt für Textilgestaltung van Margret Behrends-Kohl.










Na Warffum zijn we naar Uithuizen gereden. Met ons eigen vervoer, al was het vast heel leuk geweest om weer met een echte GADO-bus rond te toeren!


In de Jacobikerk in Uithuizen hingen de prachtige werken van Alevtina Shevaldina. Kunstwerken in de Lyapachiha techniek, lees ik in mijn boekje. Het waren allemaal loshangende kleine lapjes, heel erg mooi!



Jammer dat de andere quiltrekken leeg waren. De koffers met quilts bleken in de luchthaven van Kopenhagen zoek geraakt en kwamen net binnen toen wij weggingen. Vandaar die strijkplank! ;)


In de R.K. kerk Heilige Jacobus de Meerdere, ook in Uithuizen, was een prachtige verzameling quilts van Mariet Soethout-Mous te zien. 


Deze Russisch lijkende quilt, Chezyp4ka Het Sneeuwmeisje van Mariet Soethout-Mous, was het komen kijken al meer dan waard. Wat was daar veel aan te zien! Ik bleef maar terugkomen, tot mijn vriendinnen door wilden. ;)


 Ook Au bien-être Mariet was een quilt vol borduurwerken en For ever lost maze viel op door zijn schitterende eenvoud.





Bij de quilt Hadjememaarisingeburgerd, kon ik ook blijven kijken! 
Prachtige quilts, stuk voor stuk!


Aan de overkant trok me de knalkleuren van dit oranje quiltje, Ein Blütentraum Hilde van Schaardenburg. Heel mooi hoe dat borduurwerk en quiltwerk gecombineerd is. Daarnaast de Lava, het stroomde er echt door leek het wel. 
De meeste van haar werken had ik al in de IJsselhallen gezien, behalve deze twee. 


 In Uithuizen zagen we de enige quilt wegwijzer dit jaar. Het was van de Vrizze Wichter, die samenkomen in het Vincentiusgebouw. Je kon er prima koffie en koek krijgen en het was leuk om er even rond te kijken naar al die verschillende quilts en te snuffelen tussen de quiltspulletjes die te koop waren. :)

 Er hingen een heel stel sterrenquilts, waarvan ik deze twee wel de uitersten vond. Op Roakeldais Jetty van Wijngaarde en Sterren opdracht Janna Wiersma, hartstikke mooi om die verschillen te zien! Wat kleuren kunnen doen!


Maar ook deze quilt in de maak vond ik prachtig. Het combineren van batiks vind ik niet zo eenvoudig, maar deze wordt geweldig! De foto die ik van het kaartje maakte was bewogen en dus onleesbaar, anders had ik de naam er wel bij gezet. 


Nu hou ik het even voor gezien. Al die mooie quilts! Het is moeilijk om de foto's uit te zoeken. Welke wel en welke niet plaatsen. Maar het zijn er zoveel! Ik had 447 foto's gemaakt en je kunt echt niet alles plaatsen. 
Morgenavond maak ik nog een logje. Want ik heb nog veel meer moois gezien, waaronder de quilts van Nel Meijer. :)

5 opmerkingen:

neeftje zei

Was leuk om je weer te ontmoeten, jammer dat jullie de quilts van Izabella Baykova niet hebben kunnen zien, ze waren zo mooi!! Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's! Groetjes

Marian zei

De quilts op de foto's zien er geweldig uit, van mij mag je ze allemaal plaatsen hoor ;-). Ben benieuwd naar je volgende serie foto's. Dank je wel voor het meegenieten.

Corina zei

Wat een prachtige foto's! Er zitten er zeker wel een paar bij waar ik net als jij moeilijk vandaan te slepen geweest zou zijn.

Mien B zei

Dat is weer even heerlijk na genieten dankzij jouw blog. Ik kijk al uit naar het vervolg.
Groeten van Mien B.(een van de dames die voor de molen van Usquert op een bank zaten te genieten in het zonnetje )

ria vogelzang zei

Heerlijk verslagje, dank je Gina! Ik kon deze keer niet heen; dus ben erg blij met al je prachtige foto's! Lekker nagenieten!

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.