Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 1 februari 2015

Berliner Eiku shawl


Soms heb je zo'n patroon dat heel simpel is en toch heel erg leuk uitpakt. Zoals het patroon Eiku, een van de vele gratis patronen van Ravelry. Het prachtig gekleurde sokkenwolletje van Wol met Verve hielp natuurlijk ook. ;)


Links zie je hoever ik was toen ik terugkwam uit Berlijn afgelopen december. Al was het nog zo eenvoudig breien ik heb het nog eenvoudiger gemaakt door de basis helemaal in ribbelsteek te breien. Gewoon vergeten dat er toch een patroon in zat. ;) Maar het stoort niet. Daarnaast had ik al wat steken teveel op de naald voor het gaatjespatroon, ook dat was geen probleem. Alles was makkelijk aan te passen.



Het was een leuk niet-nadenken-breiwerk om te maken. De beschrijving van de picotrand vond ik erg summier, maar gelukkig waren er genoeg filmpjes op YouTube waarop prima te zien was hoe het moest.
Ook nog even een foto genomen van de shawl hoe hij eruit zag voor het wassen en blocken. Toch heel wat anders!


Even in de Eucalan, rollen in een handdoek en dan het pennenwerk.


Oja, die bult opzij heb ik nog weggehaald toen ik het zag op de foto. Want een shawl met een bult lijkt me niks. ;)

Dan hier de nette foto's met alle puntjes en gaatjes er goed op.




Op de laatste foto is te zien hoeveel garen ik overhad, 1 gram! Dat is echt kiele kiele hoor. De picotrand had meer garen nodig dan ik had verwacht. Maar die rand maakt de shawl wel extra leuk.


Binnenkort is er weer de Handwerkbeurs in de IJsselhallen. Eens kijken wat voor mooie wolletjes Wol met Verve nu weer heeft. :)


4 opmerkingen:

marga zei

Wat een prachtige sjaal.
Groeten
Marga

Miny zei

Erg mooi geworden, leuke kleur!
Heb je het nieuwe patroon van Monique Boonstra gezien?
Bij colorways op de beurs.

Groet Miny

Paulijn zei

Prachtige shawl zeg! Ook heel netjes gemaakt.

Hobbyrita zei

Echt een hele prachtige sjaal geworden, mooi kleurtje in een eenvoudig patroon en je ziet met wat een resultaat, echt wow!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.