Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 12 september 2015

Staphorster stipwerk pouch


Tijdens de Staphorstdag op woensdag 5 augustus dit jaar, heb ik een lesje Staphorster stipwerk gevolgd. 
Erg leuk om te doen, helemaal omdat het in het nieuwe gedeelte van het Museum Staphorst was.




Na het geruite proeflapje en met kleine stempeltjes, durfde ik het aan om op een meegebracht zwart patchworklapje te stempelen. Dat viel nog niet mee. De speciale verf bleef niet mooi dik op de stof liggen.  Maar dat maakte mij eigenlijk niet uit. Het patroon had ik er thuis al op getekend, dus ik kon het patroon daarop aanpassen.


Het was leuk om te doen, al waren er alleen maar simpele stempeltjes om mee te werken. Het lijkt me nog knap moeilijk om al die ministipjes mooi gelijkmatig in zo'n stempel te krijgen.












Om me heen waren allerlei voorbeelden van modern stipwerk te zien waarbij dat toch prima gelukt was. Maar ook het ouderwetse stipwerk was volop te bewonderen. Zoveel soorten bloemetjes en blaadjes!




 Thuisgekomen begon ik meteen met het naaien van de pouch. 
Jammer dat ik niet goed opgelet had of echt alle verf wel goed droog was. 
Gelukkig kon ik de ergste vlekken eraf krabben. ;)





Met een bont lapje voor de binnenkant en een restje fiberfill zat het tasje zo in elkaar. 
Ja en dan blijkt maar weer dat haastige spoed echt zelden goed is.. Ik was de sluiting vergeten! Dat ook nog!



Oftewel, het tasje kwam ergens in mijn werkkamer terecht waar ik hem nu weer vandaan haalde om af te maken.
Want ik had nog een paar echte Staphorster knopen. Gekocht vorig jaar toen het Museum Staphorst nog Museumboerderij Staphorst heette.
Een lusje en de knoop aangezet en hup, ik had weer een affo! 




4 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat een leuk tasje is dit geworden. En leuk om het stipwerk te doen. Ik heb hier van heel lan geleden ook nog oets met stipwerk hangen.

Corina zei

Wat een leuk projectje en passend bij een Staphorster. Leuk gedaan!

Marianne zei

Wat mooi zeg, al die kleurtjes!
en je pouch, schattig!
Marianne

Unknown zei

Hallo,

Leuk om terug te zien. We hopen dat er volgend jaar net zo veel animo zal zijn.

Groet,
Gera

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.