Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










woensdag 6 januari 2016

Het begin van 2016


Na al die feestdagen in de warmste december van deze eeuw, die zo warm was dat er zelfs bloeiende narcissen waren, leek het me zo heerlijk als het eindelijk eens echt winter zou worden.


Ja en toen kreeg ik mijn zin. 
Na die bijzondere decembermaand van 2015, hebben we nu in 2016 een bijzondere januarimaand.
Lijndansende kabels en schaatsen op straat, niet iets dat je elke januari ziet. Maar het is wel winters. 


















Het uitzicht in mijn werkkamer is wazig door de dikke laag ijzel die op het raam zit.
Een hond uitlaten is een uitdaging, net als het halen van je boodschappen of het op je werk komen met een fiets.
 Daarbij komt, dat het de hele dag erg donker is. 
Gelukkig ben ik nog niet gevallen.


Alle kerstspullen zijn weer opgeruimd en ik kreeg behoefte aan iets zonnigs, iets vrolijks om aan die kale muur te hangen. 
Dat is het voordeel van een stapel quilts in je kast, je zoekt eruit waar je zin in hebt. :)
Het werd dus de dahliaquilt, een kleurrijk en vrolijk quiltje, net waar ik nu behoefte aan had. Het brengt wat kleur in deze donkere dagen.


Met dit weer wordt er natuurlijk lekker veel gehandwerkt.
Met de hand quilt ik steeds een blok van de QuiltClubQuilt. Tenminste, zolang onze Boefie het toelaat. Hij is nog steeds stapelgek op quilts. Ik kan nog geen naaldje laten zitten als ik even wegga. Want hij ligt er zo weer bovenop ( of eronder, naast, achter..)

Omdat ik de Lenteuitbarsting in de lente af wil hebben, zit ik ook regelmatig achter de naaimachine. Lekkere lentekleurtjes om aan te werken. 
Maar, het quilten schiet wel op dankzij al die ijzel. 
Drie dagen ijzel en ik heb eigenlijk alweer genoeg winter gehad. ;)



5 opmerkingen:

blauwruitje zei

Bijzonder he al die bevroren planten, ramen en wegen. Hier is het inmiddels wel koud maar geen ijzel of sneeuw. Even afwachten wat vannacht nog brengt. Ik zie dat je met de poezenquilt bezig bent. Dat zal Boefie zeer kunnen waarderen. Ik vind het in ieder geval een mooie quilt en vrolijke kleuren. En ik ben ook benieuwd naar je lenteuitbarsting. Veel succes met quilten. groetjes Sandra

nelleke markesteijn zei

Wow Gina, wat een prachtige foto heb je bovenaan staan!! Ik ben er helemaal weg van! De mooiste ijzel-foto die ik tot nu toe zag.
Hoewel, je dahlia mag er ook zijn!!! Ja, je bent duidelijk helemaal in de quiltmodus. Vooral naar je lente-uitbarsting ben ik erg benieuwd! (Wat voor rubberen handschoenen liggen daar nou toch op????)
Lieve groet, Nelleke

neeftje zei

Wat leuk dat je de quiltclubquilt aan het quilten bent! De beste wensen nog voor dit jaar!

Hobbyrita zei

Hele mooie foto bovenaan! Je dahliaquilt is prachtig en vrolijk aan je muur en de anderen zullen dit jaar vast wel af geraken.
Grtjes, rita.

fanca zei

prachtige quilts en mooie ijzelfotoos hier ook van de ijzel genoten de meiden hebben inderdaad op straat geschaatst heel bijzonder en van mij mag het nog even door winteren:D:D

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.