Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










dinsdag 12 januari 2016

Weer aan het werk met de QuiltClubQuilt


Wat is het toch heerlijk om met de hand te quilten. Met vooral als het koud is de quilt lekker over je benen. Toch ben ik nog niet zo ver als ik wilde, al ben ik niet ontevreden.

Het is natuurlijk ook niet eenvoudig om te quilten in dit huishouden. Boefie blijft het ontzettend leuk vinden om mijn werk te vertragen op allerlei manieren. 


Zoals toen hij een rijgdraad te pakken had en echt niet wilde loslaten. Echt niet te geloven die boef!
Maar meestal liggen alle beestjes lekker te slapen en houden me alleen een beetje in de gaten. 


Wat ik al meteen in het begin in de gaten had, was dat het garen dat ik gebruikte echt niet fijn was. Ik heb er zo'n hekel aan als het garen opstroopt en gaat pluizen! Niet dat ik van die lange stukken draad gebruik, maar toch gebeurde dat om de haverklap. Van mijn gemopper daarover werd de hond iedere keer wakker en toen zijn we maar samen nieuw garen gaan kopen bij de quiltwinkel om de hoek. Ze hadden niet helemaal het rood dat ik wilde hebben, maar absoluut de kwaliteit waar ik aan verslaafd ben.;)


Daarna heeft mijn dochter mij verwend door alvast een paar naaldjes aan de draad te rijgen. Dat scheelt me een stuk tijd, want ik zie het toch niet meer zo scherp als vroeger. ;)



Met hier de blokken die ik voor de ufodag deze maand af had. Het leek me leuk om het verschil te laten zien met de blokken hoe ze eruit zagen toen ze alleen gepatcht waren. :)
Ohiostar van Dieneke 


De mandjes van Susan 


Natuurlijk een berenpoot van Chrissie 


De blazing star van Angela 


De Amish star die ik zelf had ingestuurd 

En als laatste de cardtrick van Petra
Wat een verschil hè, wel of niet gequilt!
Langzamerhand werk ik blok voor blok af en voor de rest moet ik nog wat verzinnen.
Voorlopig ben ik dus nog niet klaar. 

De volgende update bij de volgende ufodag in februari. 

7 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat een prachtige quilt ben je aan het maken en het is zeker heerlijk om deze nu te quilten. Leuk ook om het verschil tussen de blokken te zien. Ik zag ook de quilt die je aan het maken bent van je vaders kleding. Prachtig en zeker ook emotioneel maar straks wel een prachtige herinnering.

Annie Kingma zei

Wat een vrolijk mooi quilt is dit.
Succes met het door pitten
Ja wat is soms het oog van de naald klein, weet er alles van
Groetnis Annie

Tinneshobbyworld zei

Hou ontzettend veel van deze warme kleur die je gebruikt. En dan de bolletjesstof die je erin verwerkt. Toppie !!!

Lieve groetjes, Tinne

baukje zei

Je durft wel hoor die bolletjes stof als sashings. Daar zal je vast wel even over gedacht hebben, wel/niet, wel/niet....... Maar het resultaat is erg mooi en ik hou ook zo van rood. Heb nog een poosje rode lapjes gespaard maar ben op het moment helemaal van het quilten af. En nu aan de haak. Dank voor je enthousiaste kommentaar op de sjaal. Het was zo leuk om te doen, ik hou ook erg van dat gefriemel hoor. Elke avond een paar vierkantjes en dan steeds genieten van de kleuren .

Corina zei

Zo leuk zoals je dit project je eigen draai hebt gegeven. hij wordt onwijs gaaf

fanca zei

wauw mooi hoor ziet er super uit

Hobbyrita zei

Wat een prachtquilt wordt dit toch Ginni, en het maakt een enorm verschil wel of niet gequilt. Benieuwd naar de volgende update!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.