Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zaterdag 16 juli 2016

Millefiori dus


Jaja, ik weet wat ik gezegd heb. Eerst Home Street! 
Maar ja, als je dan zo'n mooi vlinderstofje in je voorraad vindt, wil je toch even wat proberen. ;)


Het begin was het uitprinten van de kleurplaat, waar ik het hier over had.
Heel handig totdat je begint te kleuren. Blijkt dat sommige rozetten niet goed aansluiten op elkaar. Ja en dus ben ik maar gaan knippen en plakken. Even weer een kopietje van maken en toen had ik een goede basis om mee te werken.

 Daarna ben ik begonnen met het maken van malletjes van paterno. Omdat ze doorzichtig zijn, kun je daar mooi precies je lapjes mee uitknippen.

 De vlinders wilde ik in zijn geheel ertussen naaien en dus heb ik daar een speciale mal voor gemaakt. Twee vijfhoeken en een wybert samen hadden genoeg ruimte voor de vlinders. :)




Ja en toen moesten die hele kleine stukjes.
Mijn man kwam na mijn gemopper over het te groot zijn van mijn vingers, met wat leuks op de proppen. Krokodillenbekjes noemt hij ze. 


Deze krokodillenbekjes houden de lapjes stevig op elkaar maar nemen niet zoveel ruimte in beslag.
Dus voor die kleine frummeltjes echt ideaal!
De naam kon ik goed onthouden, lijkt echt wel een bek van een krokodil!


Het begin heb ik dus helemaal met gewoon patchwork aan elkaar genaaid. Dat ging prima.


 Daarna kwamen de priegelstukjes aan de beurt dus werd dat Engels patchwork.

 Lekker relaxt aan de tuintafel schoot het mooi op.

Ja en dan opeens zie je dat een lapje fout zit. :(
Het motief klopt niet.
Je haalt de boel uit ( heel veel kleine steekjes) en verhip, je maakt nog een fout! Maar nu nog gekker.
Tijd om te pauzeren!


 Voor mijn lapjes heb ik mijn oude zelfgemaakte bakje weer opgezocht. Ideaal qua formaat en hij past in mijn tas. :)

Met als laatste mijn net afgemaakte krans van Engels patchwork en gewoon patchwork samen.
Dat gaat goed!
Nu alleen nog de rozet in de krans naaien en dan weer op mijn tekening kijken.

Wordt zeker vervolgd!


3 opmerkingen:

Tilly zei

Een heel gepuzzel,maar het resultaat mag er wezen.

Hobbyrita zei

Wat een gepuzzel, echt niks voor mij, maar dit gaat echt weer een prachtige quilt worden zoals alleen jij die kan maken!
Grtjes, rita.

fanca zei

o dat ziet er super uit hoor prachtig gewoon

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.