Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










vrijdag 22 juli 2016

Onder de parasol


Ook onder de parasol heeft een handwerkverslaafde zoals ik, toch iets nodig om aan te werken.
Het werd de Virus shawl , die ik al in verschillende schitterende versies gezien had op Facebook. Een heerlijk makkelijk patroontje voor buiten. Geen gedoe met patronen lezen omdat je het zo kunt onthouden en dus lekker kletsen en haken tegelijk. Vakantiewerk zou je het kunnen noemen. ;)

Het wolletje heb ik gekocht in februari bij Bart & Francis. Het is maar 1 knot van 500 gram light fingering merinosoft fine. Heerlijk garen om mee te werken. Volgende keer in de IJsselhallen toch maar wat meer van meenemen. ;)


Eerst heb ik een proefje gehaakt met acryl. Maar ik kreeg toch wat hobbels in het werk ondanks het goed volgen van het patroon. 
Dan eerst maar met het mooie wolletje geprobeerd.


Vind je het ook niet net een uiltje? 


Als ik het werk strak trok viel me niks op, maar anders wel. Namelijk bij de drie boogjes van 4 lossen moet je in de volgende toer het bovenste boogje overslaan. Maar dat boogje zit dan veel te los naar mijn zin. Dus tussen de rijen met 1 stokje en 1 losse, neem ik met 1 vaste het bovenste boogje mee. 


Ik heb het in de tekening als een blauw blokje erbij getekend, voor de mensen die dat beter begrijpen. ;)


In ieder geval beviel me dat beter en ik heb de shawl met veel plezier in twee hele hete dagen gehaakt. De shawl is toch ruim 1.30 m geworden en zo'n 60 cm hoog. Precies wat de bedoeling was, namelijk een niet al te grote shawl tegen de tocht van de ventilator in de zomer. 


Na de laatste reeks van 4 toeren had ik nog net genoeg garen om nog een simpel randje om de boogjes te maken van 1 losse en 1 vaste en 1 vaste in de vaste tussen de boogjes.

Het was een leuk cadeau om te maken, vooral omdat het haar zo goed staat. Deze shawl wordt vast veel gedragen denk ik zo.


3 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Hele mooie sjaal in een heel tof zomerkleurtje, fris en luchtig gehaakt, perfecte zomersjaal!
Grtjes, rita.

Guusje, zei

Wat een mooie sjaal, zeker een mooi patroon.

fanca zei

prachtige sjaal hoor en wat een lekker kleurtje

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.