Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 10 juli 2016

Ufodag QuiltClubQuilt



Jaja, je ziet het goed! Deze ufo is een affo! Net op tijd voor de tiende en dus voor dit logje. :)

Nadat alle blokken gequilt waren, heb ik toch maar het quiltpatroon uitgetekend. Echt, ik doe de veren anders gewoon de verkeerde kant op! Boefie heeft de tekening goedgekeurd. :)


Om de blokken heb ik dus allemaal veren gequilt, wat echt leuk om te doen was. Al werd ik wel wat afgeleid door het in de tuin zitten quilten. 

Even dit onkruid uittrekken en even dat snoeien en ach dat kan wel even tussen het quilten door. ;) Je kunt prima quilten met hele vieze voeten en als je je handen wast, geeft het niet af aan de quilt. Het ziet er alleen niet uit en je nagels blijven aan de stof haken. ;) 

Maar onze Boefie is toch met top de beste reden om even niet te quilten. ;)
Immers, zo'n ring heb je toch zeker voor hem daar neergelegd?


Ja en een blauwe pen, die moet je als echte boef toch op de grond meppen, keer op keer?




Of zo'n klosje garen. En als hij dan nog geen aandacht genoeg heeft, dan kun je natuurlijk ook gewoon gaan zitten mauwen totdat je geaaid wordt. ;) 

En als zelfs dat te lang duurt, dan spring je toch gewoon op schoot? 
Oftewel, ik heb echt genoeg afleiding gehad tijdens het quilten. :)



Na het quilten van de veren ben ik meteen doorgegaan met het rasteren van de rand. Dat ging ook al sneller dan ik verwachtte en dus lag dit stapeltje eergisteren bij de naaimachine. Ik vond nog een fat quarter effen rood voor de bies bij Gerda van mijn quiltwinkel om de hoek en nog een stukje bijpassende stof uit mijn voorraad voor de sleuf. Nog even de bies met de hand vast naaien en toen was hij zomaar klaar, mijn ufo uit 2010. :)


Na al die handen en pootjes die eraan zaten en natuurlijk de blauwe stift, moest hij dus echt in de was. Altijd weer griezelig, de eerste keer. Want ook al had ik mijn lapjes in de retayne gezet, had ik ze er toen ook al allemaal in gezet??
Dus Color Catchers erin. Jemig! Knalroze!!!


Maar na een vlugge inspectie van Axel en mij, bleek de quilt helemaal oké te zijn! Geen vlekken!
Nu nog even in de droger en dan aan de lat. 
Deze ufo is klaar!

O en nog een tip. Zaag de lat pas op lengte als de quilt uit de droger komt. ;)




8 opmerkingen:

Ans zei

Mooi geworden hoor!

Corina zei

wow wat een geweldige ufo update - echt genieten hoor!

Sabine zei

Prachtige quilt.

Karin zei

Geweldig dat deze Quiltclubquilt nu af is.

quiltmarjanneke zei

Heel mooi geworden! Rood wit doet het altijd goed ( maar Oh wat eng in de wasmachine).

Unknown zei

Mooi! Leuk, zo'n affe quiltclubquilt!

fanca zei

wauw prachtig zeg heel mooi hoor

Hobbyrita zei

WAAUW wat een prachtquilt is dit wel niet geworden, ongelooflijk mooi! Knap van je!
Grtjes, rita.

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.