Hallo, welkom op mijn weblog! Hier laat ik zien waar ik mee bezig ben. Laat het je inspireren!










zondag 23 april 2017

Ufo wissel

Omdat ik me er niet toe kon zetten om aan mijn andere ufo te werken ben ik maar eens gaan kijken aan welke ufo ik dan wel wilde werken. Het is deze tas geworden.

Het vinden van een foto hiervan was wel wat lastiger. Ik moest helemaal terug naar 2006! De foto rechts is gemaakt in 2010, toen heb ik er een poosje aan gewerkt. 
Het patroon heb ik uit een boek van Yoko Saito uit 2006.
Het model staat op de achterpagina. 
Dit is één van mijn lievelingsboeken. Er staan zoveel leuke tassen en quilts in en ik als ik tijd had zou ik er nog veel meer uit maken. 

Zoals deze tas, of die kussens. Ik vind ze geweldig!




Maar, genoeg ufo's, eerst deze tas!
Je begint met het maken van heel veel vierkantjes. Die rijg je in nog kleinere vierkantjes.  Daarna stuk voor stuk in rijtjes op de panden naaien.



Alle blokjes heb ik gequilt met een heel simpele steek. Dat gaf wel een mooi effect vond ik. 

 de ritsen zijn uitgezocht en de  ritsopening is gemaakt. 







Voor de tiende (ufodag) wil ik in  ieder geval die rits erin genaaid hebben. Ook wil ik uitzoeken wat voor handvatten eraan komen en er moet stof komen voor de zijkanten en de bodem. Diezelfde kleur heb ik niet meer. Dus maar even zoeken in de lapjeskast. 
Heb zin om hiermee aan de slag te gaan! Elf jaar als ufo in een bakje liggen is lang genoeg dacht ik zo. :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.